Home
%ce%bc%ce%bf%ce%bd%ce%b5%cf%84

Claude Monet, Η Madame Monet με γιαπωνέζικη φορεσιά (La Japonaise)

Ο Γάλλος ιμπρεσιονιστής Claude Monet εξέθεσε τον πίνακά του “Η Madame Monet με γιαπωνέζικη φορεσιά (La Japonaise)” στην δεύτερη έκθεση των ιμπρεσιονιστών ζωγράφων το 1876 όπου προσέλκυσε μεγάλο ενδιαφέρον. Η μεγάλου μεγέθους ανθρώπινη φιγούρα του 1875 που βρίσκεται στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης (η ελαιογραφία σε καμβά είναι μεγέθους 231,5×142 εκ.) ήταν μια πρόκληση για τον Monet καθώς σπανίως στα πρώτα 20 χρόνια της σταδιοδρομίας του επιδιδόταν στην προσωπογραφία, τουλάχιστον αποδίδοντας ανθρώπινες μορφές με την δική τους προσωπικότητα. Χρησιμοποιώντας αυτό το format, ο Monet έκανε με μαεστρία μια επίδειξη φωτεινού χρώματος που λειτούργησε και ως πνευματώδης στάση απέναντι στην τρέχουσα τότε μανία του Παρισιού για όλα τα ιαπωνικά πράγματα. Χαρακτηριστικός ήταν μάλιστα ο θαυμασμός των ιμπρεσιονιστών για την τέχνη της Άπω Ανατολής.
Η γυναίκα που έχει ντυθεί στο υπέροχο κόκκινο κιμονό περιστοιχιζόμενη από βεντάλιες σε ένα τυπικό οριενταλικό περιβάλλον (ο Monet είχε μελετήσει αρκετά την ιαπωνική ζωγραφική και διατηρούσε συλλογή από γιαπωνέζικες στάμπες) είναι η σύζυγος του Monet, η Camille, η οποία είχε ποζάρει αρκετές φορές για τον ζωγράφο και φορά και μια ξανθιά περούκα προκειμένου να δώσει έμφαση στην Δυτική της ταυτότητα. Η εκτίμηση πάντως του Monet για την τέχνη της Άπω Ανατολής δεν περιορίστηκε στις διακοσμημένες βεντάλιες από περγαμηνή ή το κιμονό (σε αυτό απεικονίζεται ένας πολεμιστής έτοιμος να μονομαχήσει και φαίνεται ακόμη πιο ζωντανός ανάμεσα στα ζωηρά κεντήματα του κόκκινου κιμονό) αλλά διαπερνά και την πόζα της Camille. Η στάση του σώματός της μιμείται εκείνην των παλλακίδων και έρχεται σε κοντράστ με την φιλοπόλεμη στάση του κεντημένου στο κιμονό σαμουράι.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s