Home
Robert Hammerstiel «Café στο Μανχάταν»

Robert Hammerstiel «Café στο Μανχάταν» (1988).

Το 1988, ο 55χρονος Robert Hammerstiel πραγματοποίησε την 2η σημαντική ατομική του έκθεση, στο Αυστριακό Ινστιτούτο της Νέας Υόρκης. Είχε προηγηθεί 15 χρόνια νωρίτερα η γνωριμία του με το ευρύ κοινό στο Künstlerhaus της Βιέννης και θα ακολουθούσε  το 1991 η έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Καΐρου. Με αφορμή το ταξίδι του στην Νέα Υόρκη δημιούργησε τον πίνακα «Café στο Μανχάταν». Τότε ήταν που άρχισε να αναπτύσσει μια ιδιαίτερη χρωματική προσέγγιση με βάση το κόκκινο, το κίτρινο, το πράσινο και το μπλε. Πρώτος πίνακας με βάση αυτήν την χρωματική επιλογή και με μια επίσης νέα προσέγγιση της προοπτικής, ήταν το «Café στο Μανχάταν».
Ο Hammerstiel «παίζει» με χαρακτηριστικές φιγούρες όπως του καθήμενου άνδρα με το πλατύγυρο καπέλο ή της γυναίκας με την κάπα. Στο βάθος του πίνακα μια πόρτα οδηγεί στο άγνωστο. Το περιβάλλον αποδίδεται με θερμά χρώματα και οι φιγούρες με ψυχρά και ουδέτερα και με αφαιρεθείσες τις λεπτομέρειες.
Η ελαιογραφία είναι διαστάσεων 170×200 εκ. και βρίσκεται στο Μουσείο Leopold της Βιέννης.
Ο  Αυστριακός ζωγράφος -και καθηγητής από το 1985- Robert Hammerstiel γεννήθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 1933 στο Vršac του Μπανάτ (σήμερα της Σερβίας). Γνώρισε από κοντά εκτελέσεις, εξορίες, πείνα και εξαθλίωση σε στρατόπεδο θανάτου συγκέντρωσης του Μπανάτ προτού αποδράσει στην Αυστρία. Εργάστηκε ως μεταλλουργός προτού στραφεί στην τέχνη και τα πρώτα του έργα απεικόνιζαν γνωστά του πρόσωπα από την παιδική του ηλικία που χάθηκαν στον πόλεμο και την κατοχή στο Μπανάτ. Έχει τιμηθεί με πολλά διεθνή βραβεία. Είναι επίτιμο μέλος της Βοϊβοντίνικης Ακαδημίας Επιστημών και Τεχνών, Ιππότης του Τάγματος του Αγίου Σιλβέστρου, συγγραφέας του  «Von Ikonen und Ratten: Eine Banater Kindheit 1939-1949» («Από εικόνες και αρουραίους: μια παιδική ηλικία στο Μπανάτ») με 32 ξυλογραφίες και σχεδιαστής πολλών βιβλίων μεταξύ των οποίων και του «Des Bischofs Kleid» της Luisa Owens (2013).
Ο ίδιος έλεγε ότι η βάση του έργου του είναι το σχέδιο. Πρώτα κοιτάζει το σχέδιο για να δει αν θα βγει καλό το αποτέλεσμα ως ζωγραφική και παρομοιάζει το ζωγραφικό έργο με το μήλο και το σχέδιο με την μηλιά.

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s