Home
Astitva_Movie

«Astitva» («Ταυτότητα»). 2000.

Σωβινισμός, εξωσυζυγικές σχέσεις, εγκατάλειψη, υποκρισία, πίστη, απιστία και μια μεσοαστική οικογένεια συνιστούν το φόντο της ινδικής ταινίας του 2000 «Astitva» («Ταυτότητα») που όπως λέει και ο τίτλος της έχει για θέμα την χαμένη ταυτότητα που προσπαθεί να βρει μια γυναίκα έξω από τον γάμο της.
Στην ταινία, την οποία σκηνοθέτησε ο Mahesh Manjrekar, πεθαίνει το 1997 ο μουσικός και δάσκαλος της μουσικής Malhar Kamat (τον υποδύεται ο 39χρονος Mohnish Bahl, γιος της ντίβας του ινδικού κινηματογράφου Nutan). Στην διαθήκη του αφήνει κληρονόμο της περιουσίας του, μια έπαυλη, 6 στρέμματα γης, 1,4 κιλό χρυσού και 800.000 ρουπίες την Aditi Shrikant Pandit (την υποδύεται η 29χρονη Tabu). Δύο χρόνια μετά τον θάνατό του η διαθήκη παραδίδεται στην Aditi. Ο φάκελος με το γράμμα που αναφέρεται στην διαθήκη φθάνει στην Πούνε όπου ζει η Aditi και παραδίδεται από τον ταχυδρόμο στην διάρκεια ενός αυτοσχέδιου πάρτι – γεύματος που οργάνωσε ο σύζυγός της Shrikant Pandit (τον υποδύεται ο 35χρονος Sachin Khedekar) προς τιμήν του παλιού του φίλου, του γιατρού Ravi Bapat (τον υποδύεται ο Ravindra Mankani) και της συζύγου του Meghna (την υποδύεται η Smita Jaykar) που ήλθαν από την Γκόα σε ένα επαγγελματικό ταξίδι – αστραπή. Στο γεύμα βρίσκεται και ο γιος του Shrikant (του Shri όπως τον αποκαλούν) και της Aditi, ο Aniket (τον υποδύεται ο 34χρονος Sunil Barve, σχεδόν συνομήλικος του πρωταγωνιστή και κινηματογραφικού πατέρα του καθώς ο Sachin Khedekar δείχνει με το μουστάκι και το βάψιμο αρκετά μεγαλύτερος από την πραγματική του ηλικία) ο οποίος συστήνει στους φιλοξενούμενους την φίλη του και μελλοντική σύζυγό του Revati (η Namrata Shirodkar που την υποδύεται είναι συνομήλικη με την πρωταγωνίστρια και κινηματογραφική υποψήφια πεθερά της, μόλις 4 μήνες μικρότερή της, με το μακιγιάζ και την πλαστικότητα του εκφραστικού προσώπου της Tabu να την δείχνουν σαν μια γυναίκα με διπλάσια χρόνια).
Ο Shrikant ο οποίος παρουσιάζεται στην ταινία σαν ένας μεσοαστός χοντράνθρωπος ανοίγει και διαβάζει πρώτος σιωπηρά, μέσα του, ενώπιον όλων το συστημένο γράμμα προς την Aditi με την θέλησή της, προς μεγάλη δυσαρέσκεια της Meghna και την έκπληξη του Ravi γι αυτήν την αγενή όσο και σωβινιστική ενέργεια του οικοδεσπότη.
Ο Shrikant κρατά συστηματικά ημερολόγιο το οποίο ενημερώνει επί χρόνια κάθε βράδυ. Καθώς ξεφυλλίζει την άλλη ημέρα στο γραφείο παλιούς τόμους του ημερολογίου του όπου καταγράφει λεπτομερώς τα γεγονότα της καθημερινής ζωής του, συνειδητοποιεί ότι έχει παραβλέψει ορισμένα πράγματα που οποιοσδήποτε άλλος θα μπορούσε εύκολα να παρατηρήσει. Συνειδητοποιεί αντιπαραβάλλοντας τις ημερομηνίες που έλειπε σε επαγγελματικά ταξίδια με την ημερομηνία που του ανήγγειλε πριν 25 χρόνια η Aditi ότι είναι έγκυος και την ημερομηνία γέννησης του Aniket ότι ο τελευταίος αποκλείεται να είναι δικός του γιος. Επιστρέφοντας σπίτι δείχνει στην Aditi το ημερολόγιο, της παραθέτει τα γεγονότα και τις ημερομηνίες που αποδεικνύουν ότι ο Aniket είναι παιδί άλλου πατέρα και απαιτεί εξηγήσεις.
Σε ένα flashback ο Shrikant είναι ανερχόμενο στέλεχος που επιδιώκει να στήσει την δική του επιχείρηση. Η δουλειά του όμως τον κρατά μακριά από το σπίτι καθώς ταξιδεύει σχεδόν συνεχώς. Αυτό αφήνει την νεόνυμφη σύζυγό του Aditi στην μοναξιά και την απογοήτευση. Όταν εκείνη του ζητά να πιάσει μια δουλειά για να μην πλήττει, ο Shrikant το παίρνει ως προσβολή και αρνείται λέγοντας πως καμία γυναίκα στην οικογένειά του δεν έχει εργαστεί ποτέ έξω από το σπίτι και ότι αυτός κερδίζει αρκετά για να ζήσουν άνετα. Προτείνει (αν και όχι με ενθουσιασμό) να ασχοληθεί με την μουσική. Επισκέπτονται τον καθηγητή μουσικής Malhar Kamat και ο Shrikant του καθιστά σαφές ότι η μουσική δεν θα είναι τίποτα περισσότερο από ένα χόμπι για Aditi.
Πάλι σε flashback, ο Shrikant βρίσκεται σε επαγγελματικό ταξίδι στην Νιγηρία, όταν επισκέπτονται την Aditi η αδελφή της Sudha (την υποδύεται η 27χρονη Resham Tipnis) και ο σύζυγός της. Το ζευγάρι είναι κάτι περισσότερο εκδηλωτικό στο έρωτά τους και αυτό αναστατώνει την Aditi η οποία αναζητά διέξοδο από την  εγκατάλειψη. Έτσι, ένα βροχερό απόγευμα μετά το μάθημα βρίσκεται στο κρεβάτι με τον Malhar. Ο τελευταίος θα απουσιάσει για ένα διήμερο και όταν θα επιστρέψει η Aditi θα του ζητήσει να φύγει από κοντά της διότι αγαπά τον σύζυγό της.
Λίγο καιρό μετά ανακαλύπτει πως έχει μείνει έγκυος και η Sudha την συμβουλεύει να κάνει έκτρωση. Όταν ο Shrikant επιστρέφει, η Aditi καταρρέει ψυχολογικά και προσπαθεί να του πει την αλήθεια για την εγκυμοσύνη της. Αλλά ο Shrikant είναι διπλά χαρούμενος αφενός διότι κέρδισε την πρώτη μεγάλη σύμβαση για την δική του εταιρεία και αφετέρου διότι βρήκε ένα μεγαλύτερο σπίτι για να ζήσουν. Στο άκουσμα της εγκυμοσύνης της συζύγου του αρνείται πάνω στον ενθουσιασμό του να ακούσει τι προσπαθεί να του πει (δηλαδή ότι έχει μείνει έγκυος από τον καθηγητή της μουσικής) και ενημερώνει όλους τους φίλους και γνωστούς ότι θα γίνει ένας «υπερήφανος πατέρας» μην αφήνοντας έτσι περιθώρια στην Aditi να ολοκληρώσει την ιστορία της.
Η ταινία επιστρέφει στο παρόν και ο Shrikant «τιμωρεί» την Aditi υποχρεώνοντάς την να πει την αλήθεια μπροστά στον γιο τους Aniket και τους φίλους τους Ravi και Meghna. Η Meghna εξοργίζεται με τον Shrikant, καθώς και η ίδια υπέφερε από συζυγική κακοποίηση του μέθυσου που ήταν ο πρώτος της σύζυγος, πριν τον Ravi. Ο Aniket δηλώνει αηδιασμένος με την μητέρα του. Μπροστά στην κατάσταση αυτή ο Ravi αποκαλύπτει στους υπόλοιπους ότι ο Shrikant έχει απατήσει αρκετές φορές την Aditi και ως σύζυγος υπήρξε χειρότερος από εκείνην που βρέθηκε μία φορά σε στιγμή αδυναμίας. Ο Shrikant αρνείται να αποδεχθεί την κατηγορία του φίλου του δηλώνοντας ότι είναι άνδρας και ότι ο ίδιος δεν φέρει κανένα παιδί από άλλη σχέση στο σπίτι.
Ο Shrikant αποφασίσει ότι θα συνεχίσει να ζει με Aditi για να μην αποκαλυφθεί η αλήθεια και σπιλωθεί το όνομά του ως απατημένου συζύγου, αλλά θα πάψει να υφίσταται οποιαδήποτε συζυγική σχέση μεταξύ τους.
Μαθαίνοντας τα γεγονότα η Revati διαλύει την σχέση της με τον Aniket καθώς συνειδητοποιεί ότι με την συμπεριφορά του προς την μητέρα του είναι το ίδιος σωβινιστής με τον πατέρα του.
Η Meghna αποφασίζει να πάρει την Aditi στην Γκόα μαζί της, αλλά η Aditi αρνείται. Προτού φύγει από το σπίτι, αφού εν τέλει ο σύζυγός της πείθεται να της δώσει διαζύγιο, η Aditi δηλώνει πως η αδυναμία της ονομάζεται αμαρτία, ενώ οι αδυναμίες του Shrikant γίνονται αποδεκτές επειδή είναι άνδρας. Τότε μπαίνει στο σπίτι η Revati, παίρνει την Aditi και φεύγουν μαζί από το σπίτι ενώ από την πόρτα όρθιοι ο Shrikant και ο Aniket τις παρακολουθούν να απομακρύνονται. Στην τελευταία σκηνή ο Shrikant αγκαλιάζει τον Anikat στον ώμο.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s