Home
1919

Charles Demuth: «Church in Provincetown No.2» (1919)

H συμβολή των Αμερικανών ζωγράφων στην ιστορία της ακουαρέλας είναι συχνά υπoτιμημένη. Παρότι εξελίχθηκε ως είδος από τους Άγγλους, με τους οποίους και συνδέθηκε. η τεχνική αυτή άνοιξε τον 19ο αιώνα στις ΗΠΑ νέους ορίζοντες στην ζωγραφική, καθώς συνέπεσε και με την ανάπτυξη της εν λόγω τέχνης στην αγγλόγλωσση βόρεια Αμερική η οποία σαφώς επηρεάστηκε από τους Βρετανούς.
Στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αιώνα και ειδικά στις δεκαετίες του 1920 και του 1930, η οικοδομική έκρηξη, ο καταναλωτισμός, η αστική ζωή στις μεγαλουπόλεις, η ανάπτυξη, όλα αυτά τα φαινόμενα του Μεσοπολέμου στις ΗΠΑ ενέπνευσαν ως θέματα τους Αμερικανούς ζωγράφους περισσότερο από τους Ευρωπαίους ομότεχνούς τους. Μητροπολιτικά κέντρα, ουρανοξύστες, τεράστιες λεωφόροι, έγιναν συχνά δημοφιλή θέματα πινάκων.
Ανάμεσα στα μεγάλα ονόματα των Αμερικανών ζωγράφων των πρώτων δεκαετιών του περασμένου αιώνα, όπως ήταν λ.χ. οι Winslow Homer, John Marin, Lyonel Feininger και άλλοι ξεχωρίζει και εκείνο του Charles Demuth (1883 – 1935) ο οποίος άρχισε να γίνεται γνωστός με έργα Νεκρής Φύσης όπως λαχανικά, άνθη, φρούτα κ.λπ. που σε πολλούς θύμιζαν κάτι από Cezanne, κάτι όχι και τόσο παράξενο αφού ο καλλιτέχνης είχε ταξιδέψει στο Παρίσι όπου είχε γνωρίσει τον Ezra Pound και την Gertrude Stein.
Ο Ken Johnson είχε γράψει στους New York Times στις 27 Φεβρουαρίου 2012 σε άρθρο με τίτλο «A Watercolorist Who Turned His Hand to Oils of Heroic Vision» ότι ελάχιστους ακουρεαλίστες θα βρει κάποιος καλύτερους του Charles Demuth αν ανατρέξει στης ιστορία της αμερικανικής τέχνης, συμπληρώνοντας ότι συνδύαζε την ακρίβεια της παρατήρησης ενός βοτανολόγου με την αφαιρετική ματιά των Κυβιστών με αποτέλεσμα να προκαλείται ένα ευχάριστο σοκ στις αισθήσεις όσων έβλεπαν τις υδατογραφίες του με τα άνθη, τα λαχανικά και τα φρούτα.
Στον διευθυντή του Museum of Modern Art, Alfred H. Barr, οφείλουμε την πατρότητα του όρου «Precisionism» που αποδόθηκε στο πρώτο κίνημα μοντερνισμού που γεννήθηκε στις ΗΠΑ μετά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο (ωστόσο δεν επηρέασε εκτός αμερικανικών συνόρων παρά μόνο Αυστραλούς καλλιτέχνες) και έφθασε στο απόγειό του τις δεκαετίες του 1920 και 1930 με απεικονίσεις  του νέου αμερικανικού τρόπου ζωής τον οποίον επίσης αποτύπωσε σε πίνακες ο Charles Demuth.Ένας από αυτούς είναι και το έργο του «Church in Priovincetown No2» to 1919 με τοπίο  τςη Μασσαχουσέτης. Μιας πόλης που επισκέφθηκε το 1914, το 1919 και το 1934, στις τελευταίες του καλοκαιρινές διακοπές πριν πεθάνει το 1935 από διαβήτη. Ο πίνακας, με γεωμετρικές φόρμες, διασταυρούμενες ηλιαχτίδες, τρίγωνα και ρόμβους  απεικονίζει την παλιά επισκοπική εκκλησία των Μεθοδιστών.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s