Home

ImageΣτην παλιά πόλη της Dhaka, της πρωτεύουσας του Μπανγκλαντές, βρίσκεται η συνοικία Azimpur (σύμφωνα με κάποιους πήρε το όνομά της από τον Shahzada Azam, γιο του αυτοκράτορα των Mughal, Aurangzeb και σύμφωνα με κάποιους άλλους από τον εγγονό του, τον Azim-us-Shaan, αντιβασιλέα της Βεγγάλης και του Μπιχάρ στα πρώτα χρόνια του 18ου αιώνα).
Όταν ακόμη το Μπανγκλαντές ονομαζόταν Ανατολικό Πακιστάν, αμέσως μετά τον διαχωρισμό (Partition) του από την Ινδία το 1947, στην συνοικία αυτή άρχισαν να χτίζονται αρκετά κυβερνητικά κτίρια καθώς και το μεγάλο εμπορικό κέντρο το οποίο είναι γνωστό ως
Η κατασκευή αυτής της αγοράς ξεκίνησε το 1952 όταν τοπικός κυβερνήτης του Ανατολικού Πακιστάν ήταν ο Nurul Amin (η έδρα της κεντρικής κυβέρνησης του ενιαίου Πακιστάν βρισκόταν τότε πάνω από 2.000 χιλιόμετρα απόσταση, στο τότε Δυτικό Πακιστάν και σημειωτέον ότι ο Amin ήταν αντίθετος με την ανεξαρτησία του μετέπειτα Μπανγκλαντές, πιστός στην ιδέα μια μεγάλης και ενιαίας μουσουλμανικής χώρας στην Ινδική υποήπειρο) και ολοκληρώθηκε το 1954. Το εμπορικό αυτό κέντρο σηματοδότησε την έναρξη μιας εποχής εκμοντερνισμού της Dhaka, καθώς ως τότε τα ψώνια σε πολύ στενούς δρόμους και ανάμεσα σε χιλιάδες τρίκυκλα rickshaws, δεν ήταν και η πιο ευχάριστη εμπειρία για τους κατοίκους μιας πυκνοκατοικημένης πόλης που ζούσε -και ακόμη ζει- σε συνθήκες διαρκούς μποτιλιαρίσματος και ηχορρύπανσης, Ωστόσο, πολλοί κάτοικοι εναντιώθηκαν τότε στην δημιουργία της αγοράς, θεωρώντας ότι στην ουσία τόσο η New Market όσο και το Shahbagh Hotel κατασκευάσθηκαν αποκλειστικά για τις ανάγκες της οικογένειας του Nurul Amin.
Από αρχιτεκτονικής πλευράς, η περιοχή είναι τριγωνική στο σχήμα με υψηλές αψίδες – εισόδους σε κάθε μία από τις τρεις πλευρές της που οδηγούσαν αρχικά σε 440 καταστήματα, λειτουργούντα σε 140.000 m2.
Στις δεκαετίες του ’50 και του ’60, ήταν το πιο δημοφιλές μέρος και για shopping και για αναψυχή, με ονομαστό το Novelty, το παγωτατζίδικο όπου έδιναν ραντεβού οι νέοι. Στην δεκαετία του 1980 χτίσθηκαν άλλα 3 εμπορικά κέντρα τύπου «New Market» ενώ το πράσινο πάρκο που υπήρχε μετατράπηκε το 1984 σε τζαμί στον 1ο και στον 2ο όροφο με 60 νέα καταστήματα στο ισόγειο με αποτέλεσμα συνολικά να ξεπερνούν στην αγορά τα 500. Το «Aeroplane Mosque» ονομάστηκε έτσι επειδή στην οροφή του βρίσκεται ένα αεροπλάνο και έκτοτε αποτελεί ορόσημο της πόλης. Άλλο δημοφιλές σημείο της νεολαίας ήταν και το College Restaurant, ανάμεσα σε βιβλιοπωλεία και καταστήματα με περιοδικά.
Το 2011 οι έμποροι του Dhaka New Market ζήτησαν να ανακηρυχθεί η αγορά  «heritage site» ώστε να αποφευχθεί το κτίσιμο πολυόροφων κτιρίων που θα αλλοίωναν τον χαρακτήρα της.

Κείμενο- Φωτογραφίες: Zalmoxis

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s