Home

Kathmandu, Nepal, Παρασκευή 1 Ιουνίου 2001.
Λίγο πριν τις 8 το βράδυ. Στο ανάκτορο Narayanhity η οικογένεια του 55χρονου βασιλιά Birendra απολαμβάνει το δείπνο της μαζί με συγγενείς του. Ξαφνικά, η κουβέντα έρχεται στον πρίγκιπα Dipendra και τη σχέση του με την Devyani Rana. Μια σχέση που θυμίζει τον Ρωμαίο και την Ιουλιέτα, καθώς οι «Μοντέγοι» του Birendra μόνο καλές σχέσεις δεν έχουν με την οικογένεια «Καπουλέτων» όπου και ανήκει η κόρη του Pashupati SJB Rana, η Devyani.
Ο Dipendra είναι ανυποχώρητος εμπρός στις πιέσεις που δέχεται να παντρευτεί τη γυναίκα που του προορίζουν οι γονείς του. Κάτι ο έρωτας, κάτι το «χάσμα των γενεών», κάτι το αλκοόλ, ο πρίγκιπας βγαίνει εκτός εαυτού και κάποια στιγμή «τα ψέλνει» άγρια στη θεία του που «ανακατεύεται» κι αυτή στη συζήτηση. Αμέσως, ο βασιλιάς ζητά από τον μεθυσμένο γιο του, να αποχωρήσει πάραυτα, διότι παραφέρθηκε και με τη συμπεριφορά του προσέβαλε όλους τους καλεσμένους. Ο αδελφός του Nirajan και ο εξάδελφός του Paras αναλαμβάνουν να τον συνοδέψουν στο δωμάτιο του.
Ο 29χρονος Dipendra Bir Kinram Skan Dev πρόκειται να κλείσει στις 27 του ίδιου μήνα τα 30 του χρόνια και έχει όλα τα χαρακτηριστικά που θυμίζουν έναν κακομαθημένο πρίγκιπα. Είναι αναμφίβολα το «μαύρο πρόβατο» της οικογένειας. Σπούδασε στο Budhanilkantha, το καλύτερο σχολείο του Kathmandu, όταν αυτό ήταν ακόμη αρρένων, καθώς κορίτσια επιτράπηκαν μόλις πριν 10 χρόνια, το 1991. Κατόπιν, φοίτησε σε καλό κολέγιο, στο Eton του Λονδίνου. Εκεί ενηλικιώθηκε στις 27 Ιουνίου 1989, ημερομηνία κατά την οποία στα ονόματά του προστέθηκε στο τέλος η προσφώνηση Dev που σημαίνει «θεός», όπως άλλωστε αποκαλούνται στο Nepal οι βασιλείς και οι πρίγκιπες. Αυτό όμως, το επίθετο Dev, δεν σημαίνει πως ο πρίγκιπας είναι και «θεϊκά» άψογος, αφού του είναι δύσκολο λόγω του κακού χαρακτήρα του να αποδειχθεί αντάξιος του ρόλου του. Μάλιστα, είχε τιμωρηθεί κάποτε από την πρυτανεία του Eton διότι προμήθευε στους συμμαθητές του οινοπνευματώδη ποτά.
Ο χαρακτήρας του και τα παραστρατήματά του δεν τον εμπόδισαν παρά ταύτα να αποδειχθεί καλός στα μαθήματα και να συνεχίσει μετά τη θητεία του στη Βασιλική Στρατιωτική Ακαδημία τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο Tribhuvan όπου απέκτησε master και συνέχισε μέχρι και το Phd, ενώ αποδείχθηκε και επιδέξιος καρατέκα.
Ο σπουδαγμένος «θεός» και ο ατίθασος κακομαθημένος πρίγκιπας είναι οι δύο όψεις του Dipendra. Η δεύτερη, τουλάχιστον απόψε, κερδίζει κατά κράτος την πρώτη.
Ώρα 9:00 το βράδυ: Το προσωπικό του ανακτόρου βλέπει τον πρίγκιπα που πριν καμιά ώρα τον είχαν μεταφέρει μεθυσμένο στο δωμάτιό του ο αδελφός του και ο εξάδελφός του, να εισέρχεται γρήγορα και με αποφασιστικότητα στην αίθουσα σου δείπνου. Μπαίνει οπλισμένος με ένα MP5K, το πολύ δημοφιλές αυτόματο της Heckler & Koch που χρησιμοποιείται σε πολλές χώρες, από τις ειδικές δυνάμεις της Ινδίας μέχρι την ομοσπονδιακή αστυνομία του Μεξικού. Πρώτα πυροβολεί στο αέρα, όπως γίνεται με τις προειδοποιητικές βολές. Η επόμενη σφαίρα δεν σημαδεύει όμως το ταβάνι, αλλά τον πατέρα του Birendra, στο στήθος. Ο βασιλιάς πεθαίνει ακαριαία. Δευτερόλεπτα μετά, εκτελεί μία θεία του, μετά τον θείο του Dhirendra που προσπάθησε να τον σταματήσει, την αδελφή του και άλλους. Ο Paras, ο οποίος νωρίτερα τον είχε αφήσει στο δωμάτιο του, κατορθώνει όχι μόνο να γλιτώσει με κάποια ελαφρά τραύματα, αλλά και να σώσει έναν ενήλικα και δύο παιδιά τραβώντας ένα καναπέ και τοποθετώντας τον μπροστά τους, σαν ασπίδα.
Αμέσως μετά, ο Dipendra βγαίνει στον κήπο όπου συναντά τη μητέρα του Aiswarya η οποία είχε στο μεταξύ προλάβει να εγκαταλείψει το δωμάτιο μετά τον πρώτο πυροβολισμό. Εκεί ο (πατροκτόνος, μητροκτόνος, αδελφοκτόνος και βασιλοκτόνος) πρίγκιπας, την εκτελεί και μαζί, τον αδελφό του Nirajan. Αμέσως μετά, διαβαίνει το μικρό γεφυράκι που περνά πάνω από ένα ρέμα και εξαφανίζεται. Μερικά μέτρα μακριά, αυτοπυροβολείται στο κεφάλι. Συνολικά, έχει μόλις σκοτώσει 9 μέλη της βασιλικής οικογένειας και αν δεν καταφέρει να επιζήσει, ο αριθμός των θυμάτων θα φθάσει τους 10. Η ειρωνεία είναι, πως ο Birendra θα ζήσει άλλες 3 ημέρες, έως τις 4 Ιουνίου και στο διάστημα αυτό, παρότι βρίσκεται σε κώμα, ανακηρύσσεται τυπικώς ως βασιλιάς Dipendra!
Αυτή είναι η επίσημη εκδοχή του μακελειού, όπως δόθηκε από τη γραμματεία του βασιλικού οίκου και την κυβέρνηση, αν και αρχικά είχαν μιλήσει για δυστύχημα από ένα αυτόματο όπλο που ενώ το περιεργάζονταν στο δείπνο, αυτό… «κόλλησε» και άρχισε να σκοτώνει έναν – έναν τα μέλη της βασιλικής οικογένειας (κάτι που ασφαλώς κανείς δεν θα μπορούσε να πιστέψει)!
Ίσως όμως τα πράγματα να μην έγιναν «ακριβώς» έτσι. Η κυρίαρχη θεωρία συνωμοσίας θέλει τον μοχθηρό αδελφό του βασιλιά, ο οποίος είναι ίσως το πιο μισητό πρόσωπο σε ολόκληρο το ορεινό ινδουιστικό βασίλειο, τον Gyanendra να τα έχει οργανώσει όλα στην εντέλεια για να πάρει ο ίδιος τον θρόνο. Ιδού λοιπόν πώς έχει αυτή η εκδοχή:
Ο Gyanendra έχει από ημερών παραδώσει το σχέδιο στους έμπιστούς του μέσα στο παλάτι και -για να μην κινήσει τις υποψίες- το βράδυ της 1ης Ιουνίου βρίσκεται χιλιόμετρα μακριά από την πρωτεύουσα. Άλλωστε, έρχεται και Σαββατοκύριακο, αρχίζει και το καλοκαίρι, ποιος θα τον υποπτευθεί που φεύγει για ένα από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς των trekkers που επισκέπτονται τη χώρα, την Pokhara;
Το σημείο που προκαλεί ερωτηματικά για το κατά πόσο Ο Gyanendra έχει οργανώσει την αιματοχυσία, καθώς ως κοντινότερος συγγενής αυτός θα γίνει εν τέλει βασιλιάς, αφορά το κατά πόσο είναι «σύμπτωση» το ότι ο γιος του γλιτώνει με ελαφρά τραύματα, όπως γλιτώνει –επίσης τραυματισμένη- και η σύζυγός του. Σύμπτωση λοιπόν ότι αυτοί οι δύο περιλαμβάνονται ανάμεσα στους 5 τραυματισμένους και όχι ανάμεσα στους 10 νεκρούς;
Μήπως και ο «ηρωισμός» του νεαρού ανεψιού του βασιλιά που μέσα στο λουτρό αίματος που συντελείται, αυτός μετακινεί καναπέδες και σώζει δύο μικρά παιδάκια, δεν είναι λίγο «περίεργος»; Όταν μάλιστα είναι γνωστό πως πρόκειται για έναν κάκιστο χαρακτήρα και ήδη πριν 9μήνες το όνομά του είχε εμπλακεί στο κυνήγι και τη δολοφονία ενός μουσικού.
Το στοιχείο όμως στο οποίο κατεξοχήν θα βασιστούν οι θεωρίες συνωμοσίας είναι η αυτοκτονία του Dipendra. Εκτός του ότι είναι ο «ιδανικός θύτης» είναι και… δεξιόχειρας. Ως εκ τούτου, προκαλεί εύλογες απορίες και υποψίες το γεγονός πως όταν τον ανακαλύπτουν αιμόφυρτο και με χαμένες τις αισθήσεις του, όλοι βλέπουν πως έχει πυροβοληθεί στο… αριστερό μέρος του κεφαλιού του!
Έξι χρόνια μετά, εκδίδεται ένα βιβλίο που θα συζητηθεί πολύ, το Raktakunda (Raktakunda σημαίνει επί λέξει «Κόκκινο λουτρό» και παραπέμπει στη στέρνα Rakta Kunda όπου ο ήρωας της ινδικής μυθολογίας Narasimha έπλυνε τα χέρια του για να εξαγνιστεί από τον φόνο του δαίμονα Hiranyakasipu, στο Nahovalam της Ινδίας).
Στο μυθιστόρημα αυτό, γίνεται αναφορά στη σφαγή των ανακτόρων το 2001 μέσα από το πώς την βίωσε η καμαριέρα της βασιλομήτορος Ratna, με το όνομα Shanta. Η Shanta λοιπόν βλέπει όχι μόνο το σκηνικό αλλά και το παρασκήνιο όσο συντελείται το φονικό που θα στοιχίσει τη ζωή και του συζύγου της Trilochan Acharya, ο οποίος επίσης ανήκει στο προσωπικό του ανακτόρου. Βλέπει λοιπόν 2 άνδρες οι οποίοι φορούν την ίδια μάσκα, με το πρόσωπο του πρίγκιπα Dipendra, να ανοίγουν πυρ.
Ένα άλλο βιβλίο πάλι, το Pardafash, δίνει μια παρόμοια εκδοχή. Αυτό, το έχει γράψει μια πόρνη πολυτελείας, η οποία υποτίθεται πως το δεύτερο επάγγελμά της ήταν πληροφοριοδότις, να μαθαίνει δηλαδή τα μυστικά των «υψηλών» πελατών της. Στο βιβλίο λοιπόν, η Salina Thapa αναφέρει και αυτή για έναν τρίτο που προσποιείται τον πρίγκιπα, ο οποίος έχει εκπαιδευτεί να μιλά, να κοιμάται, να τρώει, να περπατά και να συμπεριφέρεται ακριβώς όπως ο Dipendra!
Στο βιβλίο, ο Prabal Shumsher, δεξί χέρι του πραγματικού αυτουργού (του Gyanendra ο οποίος θα ανέβει εν τέλει στον θρόνο) αποκαλύπτει μεθυσμένος στο κρεβάτι της Salina Thapa όλη την αλήθεια. Ότι δηλαδή το σχέδιο έχει εκπονηθεί ήδη από το 1999 με σκοπό ο Gyanendra όχι μόνο να ανέβει στον θρόνο, αλλά και να βάλει στο χέρι τις καταθέσεις της βασίλισσας Aishwarya σε ξένες τράπεζες και οι οποίες ανέρχονταν σε τρισεκατομμύρια ρουπίες. Μάλιστα, η εκτέλεση του σχεδίου του είχε στοιχίσει μισό δισεκατομμύριο ρουπίες.
Στο βιβλίο δίδεται και η εξήγηση πως ο πρωθυπουργός επαύθη αμέσως από τον Gyanendra για να περάσει νόμο βάσει του οποίου θα δικαιούται να καταχραστεί την περιουσία του νεκρού βασιλικού ζεύγους.
Υπάρχει όμως και η αμιγώς πολιτική συνωμοσιολογία.
Και δεν προέρχεται από τον οποιονδήποτε, αλλά από την παράταξη που θα κυβερνήσει με ελεύθερες εκλογές το 2008 τη χώρα, από τους Μαοϊκούς αντάρτες. Σύμφωνα με τη δική τους εξήγηση, πίσω από τη μεγαλύτερη σφαγή βασιλικής οικογένειας μετά την εκτέλεση των Ρωμανώφ βρισκόταν η Ινδία. Ως γνωστό, υπάρχει ένα πάγιος ανταγωνισμός μεταξύ Ινδών και Κινέζων για τον πολιτικό έλεγχο του Νεπάλ.
Προς επίρρωση των ισχυρισμών τον (κινεζόφιλων ας μην ξεχνάμε… ) μαοϊκών ανταρτών τον επόμενο χρόνο του σφετερισμού –σύμφωνα με το σενάριο αυτό- του θρόνου, ο Gyanendra συμφώνησε με το Δελχί για ανταλλαγή κρατουμένων μαοϊκών!
Υ.Γ. Η εβδομάδα που πέρασε ήταν ιστορική για το Νεπάλ. Στις 28 Μαΐου 2008 η μοναρχία στο Νεπάλ καταργήθηκε. Ο πρώην βασιλιάς Gyanendra ζήτησε προχθές από τη νέα κυβέρνηση περιθώριο 2 εβδομάδων για να αδειάζει ανάκτορο και «την γωνιά του νεπαλέζικου λαού».

Advertisements

10 thoughts on “Η σφαγή στα ανάκτορα του Narayanhity: Η επίσημη εκδοχή και τα σενάρια συνωμοσίας για την εκτέλεση της βασιλικής οικογένειας του Νεπάλ

  1. πολύ μεγάλο ποστ,
    θα το εκτυπώσω να το διαβάσω, καθιστη στον καναπέ. Θα με βρίσει ο δικός μου που χαλάω δυο χαρτια, που αναλογούν σε τόσα κιλά ξύλο, αλλά τι να κάνω!

  2. Eίχα πετύχει την ιστορία στη wiki όταν κοιτούσα για τη δολοφονία του βασιλιά Φαϊζάλ της Σ. Αραβίας.Βέβαια εκεί ο ανηψιός του είχε την τύχη του δημόσιου αποκεφαλισμού στο Ριάντ (κάτι που συνεχίζεται μέχρι σήμερα).

  3. angε-ta,

    μέχρι να βγουν τα επανατυπούμενα χαρτιά, θα κάνουμε ενίοτε αυτές τις μικρές υποχωρήσεις – παρασπονδίες μας ως οικολόγοι. Ουδείς τέλειος..

  4. Βιολόγε,

    το «γνωστό παραμύθι» θα πει ο συνωμοσιολόγος ή και ο ψιλιασμένος για τον φόνο του Φαϊζάλ: Ο τρελός ανηψιός (είχε διανοητικά προβλήματα είπαν… ) στη Σαουδική Αραβία, όπως και ο διανοητικά καθυστερημένος εμπρηστής Βαν ντερ Λύμπε που έκαψε το Ράιχσταγ επί Ναζισμού, όπως ο μεθυσμένος γιος στο Κατμαντού και πάει λέγοντας…

  5. Η ιστορια του Νεπάλ με ξετρελλαίνει. Τη βρίσκω μυθική, παλαιομοδιτικη, βγαλμενη λες από ασπρόμαυρη ταινία, αν θες του βουβου κινηματογράφου. Εκείνη η ανάμειξη του τοπίου στην Κατμαντού, τα ζώα με τους ανθρώπους, το θείο με το μη θείο, ο φόβος, η εξιλέωση, το θάρρος με την ελπίδα. Ολα απλωμένα στους βρώμικους δρόμους…
    Ο νυν βασιλιάς Γκιανέντρα ζει απομονωμένος στο παλάτι του, το οποίο εθνικοποιήθηκε, όπως και το μεγαλύτερο τμήμα της περιουσίας του, και περιμένει τα τελικά αποτελέσματα, ελπίζοντας ότι θα μπορέσει να χειραγωγήσει τις εξελίξεις στη μετεκλογική περίοδο.

    Μοναδική του ελπίδα είναι να αξιοποιήσει την επιρροή του στα μοναρχικά στοιχεία, που βρίσκονται στα μεγάλα πολιτικά κόμματα, ώστε να αποτρέψει την πορεία που δρομολογήθηκε τα τελευταία δύο χρόνια.
    Τώρα, αν επιβεβαιωθεί η ριζική στροφή των εξελίξεων, με τους κομμουνιστές να αναλαμβάνουν ειρηνικά την εξουσία στο Νεπάλ, τότε οι εξελίξεις στο γειτονικό Θιβέτ θα αντιμετωπιστούν με διαφορετική οπτική, καθώς η Κίνα δεν θα έχει στη γειτονιά της μια αυταρχική ινδουϊστική μοναρχία, αλλά ένα σύγχρονο δημοκρατικό καθεστώς, όπου στην εξουσία θα βρίσκονται, αν όχι μόνοι τους, αλλά σίγουρα σε συμμαχία με άλλες δυνάμεις, τα μέλη του κόμματος που έμειναν στην Ιστορία για τους πολύχρονους αγώνες τους, που εμπνέονταν – όπως οι ίδιοι δήλωναν – από τη θεωρία και την τακτική του «μεγάλου τιμονιέρη» Μάο Τσέ Τουνγκ.

  6. Καλησπέρα Ριτς!

    Μετά την κατάληψη του Θιβέτ το 1950, μετά τη στρατηγική συμμαχία της Κίνας με το Πακιστάν, μετά τη στήριξη των Κινέζων προς το στρατιωτικό καθεστώς της Μυανμάρ (και τους διωγμούς των Ινδών εμπόρων των οποίων τη θέση πήραν οι Κινέζοι) μετά και το Νεπάλ με τη μαοϊκή κυβέρνηση το 2008, μένει μόνο το Μπουτάν για να ολοκληρωθεί η γεωπολιτική μέγγενη ττου Πεκίνου γύρω από την Ινδία (και δε μετράμε και τους μαοϊκούς ναξαλίτες αντάρτες στην Ινδία). Μήπως όμως και εκεί «ψήνεται» κάτι; Για να δούμε…
    Έχουμε να δούμε πολλά ακόμη και πιστεύω πως χοντρή κόντρα θα παιχτεί και με τις μουσλουλμανικές μειονότητες…

    Το Νεπάλ είναι μια μαγευτική χώρα από πολλές απόψεις!

  7. Μαγικό κείμενο, γοητευτική ιστορία! Ολίγον τι μαύρη -τι μαύρη, κατάμαυρη είναι!-, αλλά δοσμένη με τέτοιο τρόπο που παραμυθιάζει. Την έγραψες για να μας δείξεις ότι καλά είμαστε εδώ που είμαστε; Πράγματι λοιπόν, είμαστε πολύ καλά. :))
    ..αναρωτιέμαι ώρες ώρες γιατί δεν επιθύμησα ποτέ να πάω σε αυτούς τους τόπους..
    (από Ασία, μόνο η Μογγολία με έλκει)

  8. Rodia, καλή ακούγεται η Μογγολία, αλλά σήμερα που μιλάμε (Ιούνιος μήνας) … χιονίζει και τον χειμώνα χτυπάει κάτι θερμοκρασίες -20 C. Είναι τραχειά χώρα.
    Btw, λένε πως λίγο πολύ, όλοι οι λαοί έχουν συνεισφέρει στον παγκόσμιο πολιτισμό. Έτσι και οι Μογγόλοι, προσέφεραν το… γιαούρτι (και όχι μόνο)!

    Έχει καταπληκτικά μέρη η Ασία, μάλλον την έχεις πάρει στραβά.

    Η ιστορία με το λουτρό «γαλάζιου» αίματος είναι όντως πολύ μαύρη. Κατά τα άλλα όμως, το Νεπάλ είναι ένα μέρος που ίσως θα σου άνοιγε την όρεξη για Ασία . Προτιμάς Ευρώπη ή Λάτιν Αμέρικα;

  9. Το όνειρό μου είναι να πάω στο Περού και στη χώρα των Παταγόνων. Προβλέπω όμως να μείνει όνειρο…
    Την Ευρώπη (αναγκαστικά, είναι κοντά) τη γνωρίζω αρκετά.
    Στην Ασία αυτό που με τρομάζει είναι οι ανιμιστικές θρησκείες. Παράξενο; Είναι κάτι που δεν καταλαβαίνω -η νοοτροπία δλδ, όπως την έχω μάθει διαβάζοντας.
    ..αν και ο γιαπωνέζικος κινηματογράφος με έχει διδάξει πολλά, βλέπω και σινεμά από Ιράν, κλπ, αλλά το να βρεθώ εκεί πέρα μου προκαλεί κάποιου είδους φόβο..

  10. Rodia,
    η Παταγονία έχει όντως μια «απόκοσμη» αίσθηση με τεράστιο οικολογικό ενδιαφέρον.
    Αυτή η νοοτροπία και οι γενικότερα οι θρησκείες (λιγότερες είναι πάντως οι ανιμιστικές) είναι από τα κυριότερα στοιχεία που προσδίδουν γοητεία στην Ασία: Οι παγόδες στο Νεπάλ, οι στούπες της Βιρμανίας, τα μοναστήρια του Μπουτάν, οι γιορτές της Κάλι στην Καλκούτα, οι πρωινοί διαλογισμοί επί του Γάγγη στη Μπενάρες, οι γιορτές των Σιιτών στο Πακιστάν, κ.λπ…
    Στον κινηματογράφο, η Ασία συνολικά γίνεται υπερδύναμη. Παραδοσιακές σχολές με μεγάλο αριθμό παραγωγών (Χονγκ Κονγκ, ηπειρωτική Κίνα, Ινδία, Πακιστάν, Ιράν και άλλα τοπικά σινεμά που στην Ελλάδα είναι άγνωστα παρότι υπάρχουν πολύ εξιόλογες ταινίες).
    Έχω την αίσθηση επίσης πως μια χώρα που θα σου φαινόταν «φιλική» σε σχέση με την άγρια γοητεία της Ασίας είναι η Ιαπωνία (παρά το ανιμιστικό Σϊντο).

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s