Home


Η Deeyah (ή Deepika Thathaal όπως είναι το πραγματικό της όνομα) είναι γνωστή διεθνώς ως η «Μουσουλμάνα Μαντόνα» («Muslim Madonna»). Είναι μια αξιόλογη μουσικός (χαρακτηρίστηκε «παιδί θαύμα» στα 8 της χρόνια) η οποία όμως έγινε παγκοσμίως διάσημη όχι τόσο για τα τραγούδια της, όσο κυρίως για τις απειλές που εκτοξεύουν ακόμη και εναντίον της ζωής της οι φανατικοί ισλαμιστές, από Όσλο μέχρι Βομβάη.
Ο λόγος; Δίνει το «κακό παράδειγμα» στη νεολαία, άλλοτε μιλώντας για «παραβίαση των δικαιωμάτων της γυναίκας στον μουσουλμανικό κόσμο», άλλοτε χορεύοντας προκλητικά σε video clip και άλλοτε φωτογραφιζόμενη με γυμνή την πλάτη της.
Δυο λόγια –σύντομα- για την ίδια: Γεννήθηκε στις 7 Αυγούστου 1977 στο Όσλο από σουνίτες μουσουλμάνους γονείς, δεύτερης γενιάς μετανάστες πακιστανικής καταγωγής (από το Πουντζάμπ).
Ξεκίνησε την μουσική στην ηλικία των 8 χρόνων και ενώ τραγουδούσε ήδη από τα 7 της. Στα 14 της έκανε τον πρώτο της δίσκο –με τη βοήθεια του Ustad Sultan Khan («Ustad» είναι τίτλος που στην ούρντου όπως επίσης στην φαρσί, σημαίνει «μαέστρος» και «δάσκαλος» στη μουσική) που μαζί με τον Ustad Fateh Ali Khan, γνωστού και από τις συνεργασίες του με τους Beatles, υπήρξαν δάσκαλοι της μοναδικής γυναίκας μαθήτριάς τους- και αμέσως έγινε σύμβολο της πολυπολιτισμικής Νορβηγίας. Ακριβώς αυτό το τελευταίο, σε συνδυασμό με το «προκλητικό» ντύσιμο, το είδος της μουσικής (ποπ, χορευτική και ηλεκτρονική) και τον αισθησιακό χορό, ώθησε –λόγω και της μεγάλης απήχησης που έχει στη νεολαία- πολλούς εξτρεμιστές ομόθρησκούς τους να απειλήσουν μέχρι και τη ζωή της (παρότι το όνομα του παππού της συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο αξιοσέβαστα της πακιστανικής παροικίας) αν δεν εγκατέλειπε τη χώρα.
Τα πρώτα ερεθίσματα να ασχοληθεί με τη μουσική τα πήρε από τον πατέρα της (ο οποίος άλλαξε το επίθετό του από Hussain σε Thathaal) ο και οποίος είχε ιδρύσει τον οργανισμό Raga Music προκειμένου να προωθήσει την πακιστανική μουσική.
Το όνομα Deepika της το έδωσε μια ινδή γριά η οποία φρόντιζε τη μητέρα της στη διάρκεια της εγκυμοσύνης.
Στα 8 της εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη τηλεόραση στο πιο δημοφιλές στη νεολαία σώου «Halv Sju».Το 1992 τραγούδησε ενώπιον κοινού, συμπεριλαμβανομένων και του πρωθυπουργού Gro Ηarlem Brundtland και της σουηδο/νορβηγίδας πρώην τραγουδίστριας (με διεθνή καριέρα, από Γαλλία μέχρι Ιαπωνία, ενώ είχε εκπροσωπήσει και τη Νορβηγία στον διαγωνισμό της Eurovision το 1966) και υπουργού Πολιτισμού Åse Maria Kleveland στο εναρκτήριο πρόγραμμα της TV2 .
Ο πρώτος της δίσκος («I Alt Slags Lys») εκδόθηκε από μια ανεξάρτητη εταιρία, την KKV και είχε ήχους πακιστανικής μουσικής, τζαζ και δυτικής ποπ και στα 15 της έδωσε και την πρώτη της συναυλία στο Voss Jazz.
Οι περιπέτειές της με τους φανατικούς ισλαμιστές ξεκίνησαν με το βίντεο κλιπ από το 2ο άλμπουμ της, επειδή έδειχνε γυμνή την πλάτη της. Ακολούθησαν απειλές και σε μία συναυλία της δέχθηκε επίθεση με σπρέυ πιπεριού πάνω στη σκηνή. Έτσι, το 1996 μετακόμισε στο Λονδίνο, όμως εκεί της έτυχε μία σειρά από ατυχίες (θάνατος του μάνατζέρ της Steven Fagnoli, διοικητικές αλλαγές στην Warner Music που οδήγησαν σε ακύρωση συμβολαίων που είχαν υπογραφεί από την προηγούμενη διοίκηση, μεταξύ των οποίων και το δικό της, κ.λπ.).
Στην συνέχεια συνεργάστηκε με τον παραγωγό κάτοχο Grammy, Darin Prindle στο διπλό σινγκλ «Of My Own/I Saw You». Ακολούθως, συνεργάστηκε στο Los Angeles με τον ράππερ Young Maylay και γύρισαν το επίμαχο σινγκλ «What Will It Be?» που αναστάτωσε τον μουσουλμανικό κόσμο. Στο βίντεο του τραγουδιού, βγάζει τη μπούρκα που φορά, για να μείνει μόνο με ένα μπικίνι. Το 2002 άλλαξε το όνομά της από Deepika σε Deeyah και δύο χρόνια αργότερα, τα βίντεο κλιπ της παίζονταν στα ασιατικά μουσικά κανάλια B4U και Zee TV. Όμως, όσο μεγάλωνε η δημοτικότητά της στη νεολαία, τόσο έμπαινε στο στόχαστρο των φανατικών μουσουλμάνων. Είχε προηγηθεί εξάλλου το βίντεο κλιπ «Plan of my own» που είχε γυρίσει στο Λονδίνο και στο οποίο χόρευε «προκλητικά» με το παρτενέρ της, με αποτέλεσμα να την κυνηγούν και στην Αγγλία οι ισλαμιστές (με απειλές εναντίον της κάθε φορά που έβγαινε από το σπίτι της) οι οποίοι όπως και στη Νορβηγία, την θεωρούσαν «κακό παράδειγμα» για τις νεαρές μουσουλμάνες.
Την μουσική της τη αφιερώνει στα δικαιώματα των γυναικών και έχει ιδρύσει καταφύγιο γυναικών στο Birmingham.
Το αποκορύφωμα πάντως της πολεμικής που δέχθηκε από τους ισλαμιστές ήλθε με το τραγούδι «What Will It Be?» το οποίο απαγορεύτηκε να παιχτεί για να μην εξαγριωθούν οι μουσουλμάνοι και μετά από πίεση των φανατικών θαυμαστών της, επετράπη η περιορισμένη ψηφιακή κυκλοφορία του βίντεο και μόνο στην Αγγλία. Ωστόσο, το κανάλι B4U το απέσυρε λόγω των απειλών που δέχτηκε.
Ορισμένοι, όπως η εταιρία MCB ισχυρίστηκαν πως όλή αυτή η ιστορία με τις απειλές εναντίον της Deeyah ήταν διαφημιστικό τέχνασμα, όμως δημοσιογραφικές έρευνες απέδειξαν πως όχι μόνο δεν ήταν τρικ, αλλά αντίθετα, οι απειλές που δεχόταν καθημερινά και αληθινές ήταν και πολύ περισσότερες και σοβαρότερες από όσο πολλοί είχαν νομίσει.
Το Ισλαμικό Συμβούλιο της Βρετανίας εξέδωσε ανακοίνωση πως η Deeyah δεν ανήκει στο Ισλάμ, κάτι που προκάλεσε τις αντιδράσεις της και με συνεντεύξεις της τόνισε κατ΄ επανάληψη πως είναι υπερήφανη για τη σουνιτική ισλαμική καταγωγή της.
Η Deeya δηλώνει πως το βίντεο «What will be?» είναι αφιερωμένο στις καταπιεσμένες μουσουλμάνες και στα δικαιώματα τους και κυρίως για την ελευθερία έκφρασης. Το τίμημα ωστόσο γι αυτές τις δηλώσεις της ήταν βαρύ, καθώς συχνά ακυρώνε συναυλίες, ενώ αναγκάζεται να κυκλοφορεί με σωματοφύλακες. Ειδικά δε όταν επισκέφτηκε τη Βομβάη, οι δρόμοι της ινδικής μεγαλούπολης γέμισαν με οργισμένους μουσουλμάνους που διαδήλωναν εναντίον της εκτοξεύοντας και αυτοί απειλές εναντίον της.
Η «Μαντόνα των μουσουλμάνων» ανέβασε ένα post όπου ανέφερε πως μετά από χρόνια που αποκαλείται «πόρνη», «διάβολος» και «ντροπή του Ισλάμ», αντί οποιασδήποτε άλλης απάντησης αφήνει το βίντεο να μιλήσει μόνο του για τη θέση της γυναίκας στο Ισλάμ και για τις γυναίκες που δέρνονται ή και σκοτώνονται καθημερινά εν ονόματι της ισλαμικής πίστης. Ωστόσο, ακόμη και γυναικείες μουσουλμανικές οργανώσεις έβγαλαν ανακοίνωση πως δεν δέχονται συμπαράσταση από τραγουδίστριες που χορεύουν ημίγυμνες.
Το 2007 εξέδωσε με τους μουσικούς Bob James, Andy Summers Nils Petter Molvaer το άλμπουμ Ataraxis, μίγμα πακιστανικής παραδοσιακής μουσικής, αφγανικής μουσικής παράδοσης και ηλεκτρονικής μουσικής.
Συνεργάστηκε μεταξύ άλλων με τους Jan Carbarek, Ustad Nazim Ali Khan, David Lindley, Ustad Shaukat Hussain Khan, Knut Reiersrud, Guy Sigsworth, Martyn Ware, Zakir Hussain, Nick Sillitoe, Audun Erlien, Reidar Skår, Inder Matharu Goldfinger,Talvin Singh, Rick Nowels, A.R. Rehman, Adrian Sherwood και Shiv Kumar Sharma.
Όπως έχει πει σε συνεντεύξεις της, μεγάλωσε με Madonna, Michael Jackson και Prince και συνέχισε με ακούσματα από Faith No More, Metallica, Guns’n’Roses, ενώ θαύμαζε τους Stevie Wonder και Aretha Franklin.

Advertisements

7 thoughts on “Ρισκάρει τη ζωή της η «Μουσουλμάνα Μαντόνα» καταγγέλλοντας την καταπίεση των γυναικών στο Ισλάμ και εξαγριώνοντας τους φανατικούς

  1. Σκέψου τι φασιμός επικρατει στα μυαλά των μουσουλμάνων, και μετά απαιτούν από εμάς ανοχή στις άλλες θρησκείες. Τους χτίζουμε και τζαμιά!
    Εγω είμαι εναντίον των τζαμιών! Και δεν βλέπω γιατι στις Βρυξέλλες τα κορίτσια πρέπει να μπορούν να πάνε στο σχολειό με μαντίλες.
    Οταν πριν κάμποσα χρόνια σπούδαζα στην Γερμανία, δεν θυμάμαι να είχα δει μαντίλα.
    Σήμερα περπατούν παντού καμαρωτές – καμαρωτές, τυλιγμένες μεσα στα μαύρα χάλια τους!

    Πήγε και η δική μας η Υπέξ στην Τουρκία και έκανε δηλώσεις υπέρ της μαντίλας η κακομοίρα!!

    Η ανοχή στη αδιαλλαξία που έχει καταγείλει η Mina Ahadi, δεν βοηθάει κανέναν.

    «Η Ευρώπη συνεχίζει να επιδεικνύει ανοχή στην αδιαλλαξία. Το Ισλάμ, λένε, είναι μία άλλη κουλτούρα, εκεί επικρατούν άλλοι κοινωνικοί κανόνες. Όταν έρχονται στ αυτιά μου τέτοιες απόψεις, μόνο σαν απρέπεια θα μπορούσα να τις εκλάβω. Καταρχήν είμαι πολίτιδα και γυναίκα και μετά είμαι μωαμεθανή.
    Και σαν ενήλικη που είμαι έχω το δικαίωμα να προσδιορίσω την εαυτή μου.
    Λάθος ανοχή δεν μας βοηθάει πολιτικά
    Καμία γυναίκα δεν θέλει την «κουλτούρα» της ταπείνωσης!
    Καμία γυναίκα δεν επιθυμεί τη βία ή τους βιασμούς…
    Πολλοί ευρωπαίοι πολιτικοί είναι απλώς πολύ απλοϊκοί, όταν συνεχίζουν να ανέχονται την παιδική μαντίλα ή την μαντίλα για κορίτσια.
    Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί η πλειοψηφία των μουσουλμάνων γυναικών σιωπά στα στοιχειώδη Ερωτήματα:
    Γιατί λείπει από τις γυναίκες το θάρρος και από τους άνδρες η βούληση να πάρουν μέρος με ευκρίνεια και καθαρότητα στη διαμάχη για την μαντίλα και για τις καρικατούρες;
    Γιατί δεν φωνάζουν σταματήστε, αντί να κοιτάνε στη τηλεόραση αυτά που κάνουν οι φονταμενταλιστές;
    Εν μέρει οφείλεται στην ευρωπαϊκή εξωτερική πολιτική, που προκαλεί φόβο, τον ανοικτό και υποβόσκοντα ρατσισμό, αλλά και στην στάση των ίδιων των μουσουλμάνων.
    Όταν στους μουσουλμάνους της Ευρώπης αποτρέπει ο αδελφός την αδελφή να έχει φίλο, και αυτό οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις το αφήνουν να συμβαίνει…
    Γι αυτές τις ιδεολογίες το έσκασα από το Ιράν.
    Το γεγονός, ότι εδώ αυτές οι ιδεολογίες γίνονται ανεκτές είναι ένα μεγάλο λάθος!»
    Βρήκα μερικα video της Μαντόνας στο you tube.

  2. Ange-ta,

    αν και έχουμε και στην Ελλάδα μαθήτριες με μαντήλες (τις οποίες τις συναντώ καθημερινά, όχι στις υποβαθμισμένες γειτονιές στο κέντρο της Αθήνας αλλά ακόμη και στο Ψυχικό) ουδείς ασχολείται, έστω και αν είναι λίγες.
    Στην Ελλάδα κανείς δεν μιλά για το Ισλάμ, όπως μιλά π.χ. στην πολυπολιτισμική Αγγλία ή στην ανεκτική Ολλανδία, διότι απλούστατα υπάρχουν εμπορικά και επιχειρηματικά συμφέροντα (ήδη από την εποχή που δοσίλογοι και μαυραγορίτες της κατοχής έκαναν όνομα και περιουσίες, ανοίγοντας μπίζνες με τους Άραβες) με τον αραβικό/μουσουλμανικό κόσμο. Η φιλοαραβική πολιτική της Ελλάδας, έχει επηρεάσει 1οετίες τώρα -μέσω και των ΜΜΕ- την κοινή γνώμη (για παράδειγμα, δεν είναι καθόλου τυχαίο που μόνο στην Ελλάδα και το πολύ σε κανα δυο ακόμη χώρες στην Ευρώπη, οι έννοιες «αντισιωνισμός» και «αντισημιτισμός» εσκεμμένα διαχωρίζονται, όπως συμβαίνει μόνο στον αραβικό κόσμο).

    Για το τζαμί που λες, υπάρχει η άποψη πως καλύτερα να συχνάζουν σε μέρη γνωστά και νόμιμα, παρά σε ισλαμικές γιάφκες στα κρυφά/παράνομα τζαμιά που ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να σου ξημερώσουν…

    Και βεβαίως, δεν φταίει ούτε ο Μωάμεθ ούτε το Κοράνι ούτε η μουσουλμανική διδασκαλία που καπελώθηκαν από κήρυκες της μισαλλοδοξίας, όπως συνέβη άλλωστε για πολλούς αιώνες και στο Χριστιανισμό είτε στην Παλαιά είτε στη Νέα Ρώμη…

    ΥΓ. Είχα πριν μερικά χρόνια μια ενδιαφέρουσα συζήτηση με εκπρόσωπο του Πατριαρχείου Ιεροσολύμων σε αραβική/μουσουλμανική χώρα. Ανάμεσ α στα άλλα, μου περιέγραφε και τα όσα του εξομολογούνταν πως τραβάνε πολλές Ελληνίδες οι οποίες παντρεύτηκαν Άραβες και ζουν σε μουσουλμανικές κοινωνίες. Το συμπερασμά του ήταν πως απλούστατα, κανείς ποτέ δεν τις ενημέρωσε τι σημαίνει γυναίκα στο Ισλάμ…

  3. Karpidis,

    έχεις δίκιο για τη γραμματοσειρά, όμως το σύστημα μερικές φορές «κολλάει» και έχει συμβεί και καμια δυό φορές ακόμη, με άλλη οικογένεια γραμμάτων να γράφω και άλλη να εμφανίζεται στη δημοσίευση. Θέλει την κατάλληλη «χακεριά’ κάποια στιγμή, να το διορθώσω το πρόβλημα.

  4. ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΔΕΣΠΟΣΥΝΗ
    (ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΑΤΩ ΚΑΤΩ ΧΟΡΕΥΕΙ 10 ΦΟΡΕΣ ΚΑΛΛΙΤΕΡΑ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΝΤΟΝΝΑ ΑΜΑ ΛΑΧΕΙ ΝΑ ΌΥΜ! )

    ΑΛΛΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ (ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ) ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΣΑΧΛΟΠΟΠ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΣΠΑΤΑΛΗ ΣΕ ΒΑΘΜΟ ΑΜΑΡΤΙΑΣ 😉

  5. @ ΑΘΗΝΑ,

    Η Deeyah είναι ήδη 31 ετών και νομίζω πως το «Ataraxis» προ διετίας μπορεί να αποτελέσει καλή βάση για πέρασμα σε κάτι ποιοτικότερο. Κατά ‘κει πάει, για να δούμε… Πάντως, το «What will be?» για τη νεολαία στον ισλαμικό κόσμο (που κακά τα ψέματα, «ψοφάει» για τέτιοιυ είδιος τραγούδια) ακούγεται κάπως σαν επαναστατικό. Ειδικά στο Ιράν παρά στην πατρίδα της το Πακιστάν ή στο Αφγανιστάν απ όπου κατάγεται η μητέρα της, το clip του τραγουδιοί πρέπει να φαίνεται οικείο για αυτά που καταγγέλλει και κυρίως την υποκρισία που κυριαρχεί. Το Ιράν, όπου όλες οι έφηβες και οι ενήλλικες είναι ντυμένες σαν «μαύρα φαντάσματα» με τα τσαντόρ, ήταν πριν λίγα χρόνια (ίσως να είναι ακόμη) η πρώτη χώρα στον κόσμο σε εισαγωγή sexy πολυτελών γυναικείων εσωρρούχων από τη Γαλλία. Με του μπαίνει στο σπίτι της μια Ιρανή και βγάζει ττο τσαντόρ, είναι απίστευτο το πόσο προκλητική μπορεί να γίνει σε ντύσιμο οσο -κυρίως- σε βάψιμο!

  6. ΕΚΑΝΑ ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΣΤΟ UTUBE ΕΙΔΑ ΜΕΡΙΚΑ ΚΛΙΠΑΚΙΑ ΔΙΑΒΑΣΑ ΜΠΟΛΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ ΕΧΩ ΠΛΗΡΗ ΕΙΚΟΝΑ.
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΣΙΑ ΤΗΝ ΞΕΡΩ ΑΡΚΕΤΑ ΚΑΛΑ (ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΜΕΣΟ ΕΛΛΗΝΑ) ΚΑΘΩΣ ΕΙΧΑ 2 ΠΕΡΣΙΔΕΣ ΦΙΛΕΣ ΟΤΑΝ ΣΠΟΥΔΑΖΑ ΣΤΟ ΠΑΡΙΣΙ ΤΟ 79 ΚΑΙ ΜΟΥ ΜΕΤΕΦΕΡΑΝ ΟΛΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΩΝΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ. ΤΩΡΑ ΕΧΩ ΜΙΑ ΑΛΛΗ ΦΙΛΗ
    ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙΣΤΡΙΑ ΜΑΛΙΣΤΑ) ΠΟΥ ΖΕΙ 30 ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ L.A. AΛΛΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΗΓΑΙΝΕΙ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΣΤΗΝ ΤΕΧΕΡΑΝΗ…

    ΠΙΣΩ ΣΤΗΝ DEEYAH, ΠΕΤΥΧΑ ΕΝΑ ΣΥΜΠΑΘΗΤΙΚΟ ΣΤΟ ΜΑΝΤΟΝΟΕΙΔΟΣ (ΝΟΤ MY CUP OF TEA) ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΑΦΓΑΝΙΚΟ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ ΤΑ ΑΝΕΒΑΣΑ ΣΤΟ VODPOPD ΜΟΥ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΠΕΡΝΑ ΑΞΙΖΕΙ ΤΟΝ ΚΟΠΟ (ΤΟ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑ ΑΚΟΥ, ΤΟ ΑΛΛΟ ΤΟ ΕΒΑΛΑ ΤΙΜΗΣ ΕΝΕΚΕΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΠΩ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΤΩΝ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΠΟΥ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΜΟΥ ;Ρ)

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s