Home

Και οι τελευταίοι αιθεροβάμονες που είχαν απομείνει σ΄ αυτή τη χώρα , θα πρέπει να προσγειώθηκαν  απότομα χθες για το θέμα των “Μαρμάρων του Παρθενώνα”.

Το Βρετανικό Μουσείο επανέλαβε την άρνησή του να επιστρέψει στην Ελλάδα τα Μάρμαρα του Παρθενώνα. Αυτή η άρνηση ακούγεται ως η πιο κατηγορηματική από όλες μέχρι σήμερα, καθώς συνδυάζεται με 3 επιμέρους γεγονότα:

1.  Με την αφορμή των σχετικών δηλώσεων του πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή μετά την ολοκλήρωση του νέου Μουσείου της Ακρόπολης, οι οποίες καμία απήχηση δεν είχαν στο Λονδίνο.

2.    Την ίδια την ολοκλήρωση του μουσείου που κάποιοι ευκολόπιστοι πίστευαν πως θα “ευαισθητοποιούσε” τους Άγγλους. «Το Μουσείο της Ακρόπολης, αν και είναι μία μεγάλη επιτυχία, δεν αλλάζει στο παραμικρό τη θέση του Βρετανικού Μουσείου», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Hannah Boulton, εκπρόσωπος του ιδρύματος.

3.    “Επί ιδεολογικού”: Πρόσθεσε η Boulton, ότι “Για μας, το θέμα ουδέποτε αφορούσε τον τρόπο έκθεσης των γλυπτών στην Αθήνα, αλλά αφορούσε πάντα το ιδεολογικό επιχείρημα που συνίσταται στο ότι το Βρετανικό Μουσείο εκθέτει έργα από όλους τους πολιτισμούς του κόσμου και ότι τα γλυπτά του Παρθενώνα αποτελούν ένα πολύ σημαντικό τμήμα της συλλογής. Το Βρετανικό Μουσείο, εκτιμά ότι έχει το ιδεολογικό δικαίωμα να διατηρήσει τα Μάρμαρα, με βάση την αποστολή του η οποία είναι να «παρουσιάζει έργα από όλους τους πολιτισμούς του κόσμου» και όχι μόνον από αυτούς που βρίσκονται στο Λονδίνο, αλλά επίσης και από ολόκληρο τον κόσμο, ιδιαίτερα μέσω δανεισμού έργων”. Και κατέληξε λέγοντας: «Η βρετανική κυβέρνηση δεν επεμβαίνει, έχει καταστήσει σαφές ότι πρόκειται για θέμα της αρμοδιότητας του Βρετανικού Μουσείου».

Πριν μόλις μισή ώρα, το ABC News μετέδιδε:

The British Museum has snubbed a new call for the return of the so-called Elgin Marbles to Athens, saying its position over the disputed artefacts remains unchanged.A spokeswoman praised the construction of a new Acropolis Museum, but rebuffed a call by the Greek Prime Minister that conditions are «ripe» for Britain to return the marbles.

«The Acropolis Museum, although it’s a great achievement … doesn’t change the [London] museum’s position, because for us it’s never been about the display of the sculptures in Athens,» British Museum spokeswoman Hannah Boulton told AFP.

«The whole purpose, the fundamental purpose of the [British Museum is] to present all world cultures, to enable all those who come here or see the collections on loan around the world to experience and compare the civilisations.

«Therefore the trustees cannot return any object in that world collection.»

The transfer of exhibits from the old Athens museum near the Parthenon to a new facility below the Acropolis is on course for completion at the end of January, with a room on the top floor reserved for the emotive artefacts.

The new building marks the centrepiece of a Greek campaign going back to 1982 to have the London Government return the ancient materials.

Greek Premier Costas Caramanlis, speaking during a visit to the Acropolis Museum site earlier in the day, said it was time for the marbles’ return.

«The conditions are now ripe, the demand for the return of the Parthenon Marbles to their rightful home … can and must become a reality for this generation.»

The British Museum in London, where they are on display, has always refused to repatriate the priceless friezes, ‘stolen’ in 1806 by Lord Elgin, British ambassador to the occupying Ottoman Empire of the time.

A committee representing 15 nations, the International Organisation for the Reunification of the Parthenon Marbles, was established in November 2005 with members stepping up pressure on Britain to comply with the Greek request.

 

Advertisements

2 thoughts on “Και για όσους δεν το κατάλαβαν, οριστικό πια το «NO!» των Άγγλων για τα Μάρμαρα του Παρθενώνα…

  1. Καλησπέρα Zalmoxis. Γύρισα από 24ωρη απουσία και για το θέμα αυτών των γλυπτών έχω να πω τα εξής:

    1) Δεν γνωρίζω αν έχουν γίνει επιτυχή αντίγραφά τους, οπότε -τουλάχιστον- να τοποθετηθούν τα αντίγραφα στη θέση τους, μέχρι να λυθεί το πρόβλημα. Αν όμως δεν έγιναν τέτοια αντίγραφα, κάτι τέτοιο είναι μάλλον ασυγχώρητο.

    2) Γιατί δεν μπόρεσαν, τόσα χρόνια, να κάνουν στην Ελλάδα μία ΠΛΗΡΗ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ του Παρθενώνα, όπως ακριβώς ήταν, πριν μετατραπεί σε ερείπια;

    3) Γιατί δεν κατάλαβαν, όσον αφορά το 3 και το 2, ότι υπάρχει σήμερα και πολύς κόσμος που αδιαφορεί αν η συγκεκριμμένη πέτρα Α ή Β είναι αυθεντική, αλλά ενδιαφέρεται να δει ολοκληρωμένες πλήρεις αναπαραστάσεις αρχαίων έργων και μνημείων.

    Τέλος, την Ακρόπολη την επισκέφτηκα μία μόνο φορά, πριν πολλά χρόνια και δεν έχω κίνητρο να το ξανακάνω.

  2. omadeon,

    1. Απ΄ όσο ξέρω, «αν και εφόσον» επιστραφούν τα Γλυπτά του Παρθενώνα θα τοποθετηθούν στο Νέο Μουσείο Ακρόπολης. Ως τότε όμως, οι υπεύθυνοι απ΄ όσο γνωρίζω θα έχουν στο Μουσείο αντίγραφα των πρωτότυπων.

    2. Για την αναπαράσταση, ανοίγεις ένα μείζον ζήτημα που απασχολεί τους αρχαιολόγους σε ολόκληρο τον κόσμο. Έχω δει αναπαραστάσεις σε διάφορες χώρες και τα συναισθήματα των επισκεπτών είναι ανάμικτα. Μέχρι και «Χόλλυγουντ» έχουν αποκαλέσει κάποιοι (κακοπροαίρετοι ή μη είναι άλλο θέμα…) κάποιες αναπαραστάσεις (π.χ. στο Μεξικό) ενώ άλλοι ενθουσιάζονται.

    3. Με την άποψή σου, συμφωνούν κάποιοι, διαφωνούν κάποιοι άλλοι. Το πιο αντιπροσωπευτικό κοντράστ αντιδράσεων πάντως το έχω δει όσον αφορά την Ελλάδα, στην Κνωσσό. Από ενθυουσιασμό για κάτι που μπάζει τον επισκέπτη στο νόημα και τον ταξιδεύει πίσω στον χρόνο, μέχρι υστερίες για τουριστικό κιτς. Όπως προείπα, τα επιχειρήματα και των δύο πλευρών είναι εξίσου πειστικά και μάλιστα είχαν κατατεθεί τέτοιες προτάσεις και για τον Παρθενώνα κάπου στη δεκαετία του 1980, όμως δεν υιοθετήθηκαν.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s